Do zimy stylově s designy DEZENT KS, TU a TN
Mnozí si spojují říjen se zlatavými podzimními slunečními paprsky, které nám stále ještě zpříjemňují podzimní dny. Zkušeným řidičům automobilů se však hned vybaví i nutnost včas přezout na zimní pneumatiky. Jejich montáž na nudné ocelové disky však ubírá vozu na atraktivitě. Značka DEZENT názorně ukazuje, že můžete vstoupit i do chladného období roku stylově díky schválení ECE v originálních rozměrech a 100% kompatibiltiě se systémy TPMS. Designy DEZENT KS, TU a TN jsou díky speciálně vyvinutému laku SRC dobře vybaveny pro boj se zimními povětrnostními podmínkami. 3D konfigurátor vám pak ukáže, které designy kol se perfektně hodí zrovna pro váš vůz.
Díky svému sofistikovanému designu s dvojitými paprsky dodává DEZENT KS každému typu vozu dynamický vzhled. Paprsky se směrem k okraji ráfku postupně zesilují. DEZENT KS je k dispozici v černo-leštěné povrchové úpravě, grafitovém nebo stříbrném odstínu. Díky škále rozměrů od 16 do 19 palců lze DEZENT KS použít pro širokou řadu automobilů.
DEZENT TU je 5paprskový design dostupný v originálních rozměrech a s ECE schválením pro širokou škálu automobilů. Design skvěle doplní nejen kompaktní vozy a vozy střední třídy svými asymetrickými paprsky, které vytváří dojem proudění směrem k okraji ráfku. DEZENT TU pokrývá široké spektrum vozů díky své nosnosti 750 kg a dostupným velikostem od 15 do 18 palců.
Kolo, které se chlubí paprsky ve tvaru V, se zaměřuje na ECE aplikace v originálních rozměrech, které nepotřebují zápis do technického průkazu vozidla. Kompaktní středová plocha vytváří základ tohoto sportovně-elegantního designu. V závislosti na povrchové úpravě, kterou si vyberete – lesklá černá, černá s leštěnou čelní plochou nebo stříbrná – můžete přidat vozu jiný stylový nádech. DEZENT TN se dodává výhradně ve 4děrovém provedení a v rozsahu rozměrů od15 do 17 palců. Ve snaze optimálně vyhovět malým vozům i mini SUV poskytuje vysokou nosnost až 630 kg.
Kvalitní kola z lehkých slitin se mohou bez problémů používat i v zimě, kdy jsou vystavena náročným klimatickým podmínkám. Kola opatřená lakem SRC (Salt & Sun Resistant Coating) účinně zamezují poškození a oxidaci způsobenými UV zářením. A jaké je složení laku SRC? Základní vrstvu tvoří práškový lak černé nebo světle šedé barvy, který se nanáší elektrostaticky a poté tepelně vytvrzuje při 210 °C. Jako nosič barvy kola potom slouží tekutá vrstva laku a jako konečná úprava následují dvě vrstvy obzvláště tvrdého bezbarvého laku. Zatímco takto ošetřená kola lze bez problémů používat po celý rok, u pneumatik je to trochu složitější.
Známé pravidlo – od října do Velikonoc – říká, kdy byste měli používat zimní pneumatiky. Během této doby se na základě zkušeností s největší pravděpodobností vyskytnou nízké teploty. A to je i bez sněhu a ledu dostatečný důvod pro nebezpečně malou přilnavost, ovladatelnost i brzdný výkon letních pneumatik. Směs pryže v zimních pneumatikách je měkčí a tedy elastičtější i při nižších teplotách, než je tomu u tvrdších letních pneumatik. V závislosti na počasí jsou zimní pneumatiky dokonce povinné: v České republice od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnicích souvislá vrstva sněhu nebo ledu.
Ale co celoroční pneumatiky, které jsou stále populárnější? Pokud jezdíte autem převážně v nížinách, ve městě nebo v oblastech s malým množstvím sněhu a nikoliv na horách, mohou být adekvátní alternativou. Pro těžká auta se silnými motory, která najedou mnoho kilometrů po dálnici, jsou však pořád lepší volbou zimní pneumatiky.
Odolnost zimní pneumatiky
Datum výroby pneumatiky je možné odečíst na její bočnici jako čtyřmístné číslo za zkratkou „DOT“. Pokud je zde například 0521, znamená to, že pneumatika byla vyrobena v 5. kalendářním týdnu roku 2021. Pro stáří pneumatik však neexistuje legislativní omezení. Zákonodárce upravuje pouze povinnou minimální hloubku dezénu. V ČR je minimální hloubka dezénu letní pneumatiky1,6 mm, zatímco u zimní pneumatiky je to 4 mm.