Dvě moderní klasiky
Fiat 500 je bezpochyby kulturním artefaktem. Nejnovější interpretace klasického designu z 50. let přešla na elektrický pohon, ale zároveň si zachovala ducha svého milovaného předchůdce, a to nejen z hlediska vzhledu. Stříbrný DEZENT TN doplňuje design Fiatu 500 svou kompaktní středovou částí a osmi rovnými paprsky, které na první pohled přináší klasický sportovní vzhled. Teprve na druhý pohled se odhalují čtyři dvojice paprsků ve tvaru V, které kolu dodávají eleganci a umocňují celkový dojem DEZENT TN. S nosností až 630 kg je toto kolo nejen ideálním partnerem pro elektrická mini, jako je Fiat 500e, který je obtěžkán baterií, ale také pro všechna mini SUV. DEZENT TN je k dispozici v rozměrech od14 do 17 palců.
Fiat 500 je elegantní, malé městské auto s okouzlujícím šarmem. Dnes je ‚Cinquecento‘, které se vyrábí od roku 1957, také plnohodnotným elektromobilem se dvěma verzemi baterií. Je k dispozici s 23,8 a 42 kWh baterií, se kterou dokáže urazit vzdálenost zhruba 200 respektive 300 km. S délkou 3,6 metru však tento drobný Ital dokáže naplno využít svůj potenciál v městském provozu. Zde je úžasně tichý Fiat, který se může pochlubit velmi stabilním zrychlením, ve svém živlu a vesele proplouvá hustým provozem. V krátkosti: Řízení Fiatu 500 vyžaduje trochu více italský přístup k řízení aut. Akcelerace je výrazná, 118 koní stačí k dosažení 100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost činí 150 km/h.
To, co odlišuje Fiat 500e od svých konkurentů, je spousta lásky. Ne, nejde o lásku Italů k designu, ale o lásku k malým detailům. Například akustické vylepšení, od příjemné melodie, která hraje při nastartování, až po titulní melodii Felliniho ‚Amarcord‘, která se rozezní při rychlostech pod 20 km/h, aby upozornila chodce. Prostě okouzlující. Plasty použité v 500e, který je dostupný jako kabriolet, třídveřový a 3+1dveřový, jsou velice příjemné a vnitřní prostor působí útulně. A například pro potahy sedadel se Fiat rozhodl používat recyklované materiály.
Fiat 500 má standardní konektor CCS pro rychlé nabíjení, který dobije 80 % kapacity baterie za méně než půl hodiny. Je k dispozici také rekuperace, kterou lze nastavit pro tři různé jízdní režimy. V normálním režimu se do baterie vrací nejmenší množství energie, v momentě kdy řidič uvolní plynový pedál. V režimu dojezdu můžete jet pouze pomocí plynového pedálu a 500 brzdit až do zastavení. Úsporný, ale pomalý „Sherpa Mode“ je poslední možností, pokud jste jen pár kilometrů od cíle.
Vzhled kultovního italského vozu dokonale ladí se stříbrným DEZENT TN, který je k dispozici výhradně ve 4děrovím provedení. Na fotografii jsou kola v rozměru 6,5x17 palců a pneumatiky v rozměru 205/45 R17. V klasickém stříbrném provedení se design kola skvěle hodí ke všem odstínům autolaků a se schválením ECE jej lze bez dodatečného zápisu namontovat nejen na Fiat 500.
3D konfigurátor kol nabízí širokou paletu designů a také možnost rychlé kontroly, zda se požadované kolo hodí na daný vůz.