Sportovní obutí pro vůz se sportovním duchem
Cupra je obecně považována za sportovní odnož Seatu. Od roku 2018 funguje Cupra jako vlastní značka, která se zaměřuje na sportovní charakter a výrazný vzhled. S modelem Born Cupra uvádí na trh svůj první plně elektrický vůz, který technicky úzce souvisí s VW ID.3, přičemž z hlediska designu se výrazně liší od svého skupinového sourozence.
Rafinovaný Španěl má ideálního parťáka v podobě černě lakovaného kola AEZ Porto black, které je díky své vysoké nosnosti přesahující 800 kg vhodné zejména pro e-modely s těžkými bateriemi. Svým propracovaným a mírně tajemným designem nádherně ladí s extrovertně stylizovaným Bornem, jak můžete jasně vidět na videu níže. V namontovaném rozměru 8x20, ET45 s pneumatikami 215/45 působí kombinace velmi sportovně a skvěle doplňuje charakter vozu Cupra Born.
Španěl s doplňky v měděném odstínu má sportovní vlohy v krvi a disponuje mocným zrychlením. Pokud by šlo o VW, oprávněně by nesl symbol GTI. Sportovní nastavení je součástí šťavnaté „španělské směsi koření“, která je typická pro každou Cupru. Podvozek je ostrý, ale zároveň tak jemně vyvážený, že nesnižuje komfort odpružení. Řízení má také větší tuhost a je ostřejší než v ID.3. Ve zkratce: Na čistě elektrický vůz se Cupra Born překvapivě dychtivě vrhá do zatáček i díky snížené světlé výšce a dokonale vyváženému rozložení hmotnosti 50:50. Born ochotně projíždí zatáčkami a je vybaven i plně odpojitelnou elektronickou kontrolou stability (ESP). Díky dynamickému designu AEZ Porto black kolo přesně zapadne k agilnímu nastavení vozu.
Rychlá akcelerace, dobrá trakce
Pohon zadních kol je momentálně dostupný ve dvou výbavách a velikostech baterie. Začíná u výkonu 150 kW (204 k) a 58 kWh baterie, přičemž další úroveň nabízí se stejnou baterií výkon 170 kW. Další varianty baterie s 45 kWh a 77 kWh budou v prodeji později, stejně jako základní hnací soustava o výkonu 110 kW. Se 170 kW, které generuje synchronní motor s permanentním magnetem umístěným nad zadní nápravou, neschází španělskému vozu temperament. Zrychlení na 100 km/h trvá Cupře 6,6 vteřiny, nominální dojezd je 420 kilometrů. Díky dychtivému, okamžitě dostupnému točivému momentu 310 Nm a charakteristice lineárního zrychlení většiny elektrických aut je výkon vozu velmi působivý. Vrcholem Cupry Born je však funkce e-Boost, která poskytuje zvýšený, okamžitý výkon pomocí tlačítka na volantu, například při předjíždějících manévrech.
Vhodný pro každodenní použití
Prostor v přední a zadní části Cupry Born je slušný, s velkými výřezy dveří usnadňujícími nastupování a vystupování. Po sklopení opěradla zadních sedadel se úložný prostor zvětší z 385 na praktických 1267 litrů. Mnohé asistenční systémy a bezpečnostní prvky dohromady vytvářejí velmi dobře vyladěný podvozek pro bezpečnou jízdu. Také není důvod k obavám z kilometrového dojezdu, protože volitelný navigační systém automaticky naplánuje potřebné zastávky nabíjení za vás.
Tyto přestávky můžete využít k obdivování harmonické kombinace designu AEZ Porto black a Cupra Born. Nebo si můžete prohlédnout atraktivní modely kol ve 3D konfigurátoru. Chcete-li se dozvědět o nejnovějších trendech kol nebo o nejžádanějších kombinacích v komunitě AEZ, kanály sociálních médií AEZ (YouTube, Instagram a Facebook) vás zavedou na správné místo.