40 let ALCARu - Cesta k úspěchu
V roce 2024 slaví skupina ALCAR, přední dodavatel ocelových a litých kol, 40. výročí svého založení. Společnost vznikla na začátku léta 1984 jako „BBV Beteiligungsgesellschaft m.b.H. v Rakousku a vyvinula se v celoevropskou společnost, která zahrnuje nejen distribuci, ale i výrobu vysoce kvalitních kol. Zde je ohlédnutí za pozoruhodnou cestou společnosti.
Začátky (1984-1988)
V roce 1984 ALCAR zahájil svou obchodní činnost pod názvem „BBV Beteiligungsgesellschaft m.b.H. Středem zájmu byla distribuce ocelových kol a jejich smluvní výroba v tehdejší společnosti KROMAG v rakouském Hirtenbergu. O čtyři roky později, v roce 1988, se společnost rozšířila převzetím aktivit KROMAG AG, což vedlo k založení KROMAG Metallindustrie GmbH (dnes: ALCAR Wheels GmbH). Zároveň bylo portfolio rozšířeno o výrobu a distribuci ocelových skříní.
Budování evropské distribuční sítě (1988-1999)
V letech 1988 až 1994 ALCAR vytvořil celoevropskou distribuční síť akvizicí distribučních společností v Rakousku, Švédsku a Maďarsku. Rok 1995 znamenal akvizici značky kol z lehkých slitin AEZ a založení německé distribuční společnosti ALCAR. Kromě toho byly odkoupeny aktivity v oblasti kol švýcarské společnosti E. Ambrosetti & Söhne AG, což vedlo k založení společnosti Ambrosetti Räder AG (dnes ALCAR Ruote SA). V následujících letech se distribuční síť dále rozšířila do Nizozemí, Belgie, Dánska, České republiky a Polska.
Konsolidace a expanze (2000–2010)
V roce 2002 ALCAR získal 50% podíl ve výrobci kol z lehkých slitin Schmidt (dnes: ALCAR Leichtmetallräder Produktion GmbH) a 100% podíl ve značce kol z lehkých slitin DEZENT. O rok později se holding a národní distribuční společnosti objevily pod jednotným názvem ALCAR na evropském trhu. V roce 2004 byla distribuční síť rozšířena na italský trh a v roce 2005 otevřel ALCAR nový výrobní závod na litá kola v Neuenrade v Německu. V roce 2006 byl podíl ve společnosti ALCAR Leichtmetallräder Produktion GmbH navýšen na 100 %.
Globalizace a diverzifikace (2011–2020)
Globalizace skupiny ALCAR pokračovala v roce 2011 akvizicí podílů ve společnostech ALCAR Wheelbase Romania s.r.l. a RC Sport ALCAR France S.a.r.l. V roce 2014 došlo k rozšíření distribuční sítě na slovenský trh. V německém Balve byl zároveň otevřen nový plně automatizovaný vysokoregálový sklad s kapacitou přes 550 000 kol. V roce 2014 bylo produktové portfolio rozšířeno o systémy monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), kryty kol a motorové oleje. V roce 2015 byla založena společnost ALCAR Finland Oy a v roce 2016 byla získána společnost DBV GmbH ve Würzburgu v Německu. Hlavní činnost společnosti ALCAR tedy zahrnuje mezinárodní a národní velkoobchod, výrobu ocelových a litých kol a distribuci systémů monitorování tlaku v pneumatikách, pneumatik a kompletních kol.
Skupina ALCAR zůstává oddána své filozofii zajistit a neustále rozšiřovat své vedoucí postavení na evropském trhu s náhradními díly v segmentu kol pro osobní automobily prostřednictvím neustálých inovací, přizpůsobování se požadavkům trhu a silné orientace na zákazníka.
Nejnovější vývoj (2020–2023)
V posledních letech ALCAR pokračuje ve své expanzi: V roce 2020 společnost získala většinový podíl ve společnosti Automax Szerviz Kft., včetně online prodeje pneumatik v Maďarsku. V roce 2023 ALCAR získal 100 % akcií společnosti ALCAR Erny AG ve Švýcarsku, čímž dále upevnil svou přítomnost v Evropě.
Závěr
Historie skupiny ALCAR se vyznačuje neustálým růstem, strategickými akvizicemi a rozšiřováním produktového portfolia. Od svých skromných začátků v podobě lokálního distributora ocelových kol v Rakousku se ALCAR vypracoval na významného hráče na evropském trhu s náhradními díly pro ocelová a litá kola, snímače tlaku v pneumatikách, pneumatiky a kompletní kola.
Společnosti skupiny se vyznačují inovativním designem, nejmodernějšími výrobními technologiemi a zákaznicky orientovanou logistikou. Mezinárodní přítomnost skupiny ALCAR čítá více než 29 společností v 16 evropských zemích. V těchto zemích úspěšně působí přes 800 zaměstnanců z oblasti vývoje, výroby a prodeje se sedmi vlastními značkami.
Společnost se hrdě ohlíží za 40 lety inovací, expanze a úspěchu a bude i nadále hledat nové cesty rozvoje a podílet se na utváření trhu budoucnosti.